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Lanzada la Edición Especial de Commando Arcade para Commodore 64

marzo 23, 2015
CommandoArcade2015 Si bien no es ninguna novedad, dado que la actualización realizada por el grupo de desarrollo Nostalgia –a partir de la conversión del clásico arcade de Capcom, por parte de Elite en 1985– fue publicada el año pasado por el mes de mayo y tuvo una notable acogida entre los usuarios de Commodore, ha sido nuevamente puesto al dia con algunas mejoras tanto en los gráficos de cada nivel como en otros aspectos, lanzándose nuevamente a la red como una edición especial justamente este pasado sábado dia 21. Esta nueva versión se descarga desde CSDb.

Tom-Cat, uno de los primeros responsables de este grupo de desarrollo al que aludía antes, reseñaba las ventajas de esta versión con respecto a la anterior:

This is a new version of Commando Arcade with completely new graphics on ALL levels, transitions and everything you see.

Thank you STE’86 for GREAT work you did on this one. The Game is otherwise the same (almost, there are a few surprises here and there).

* Completely new graphics everywhere
* 5 new levels added. Game now has total of 8 levels like arcade
* New Barracks, Hangar, Chopper, Level transition, etc. graphics
* New Level features
* New glitch-free Sprite multiplexer
* New Scroller
* Chopper that drops you onto the battle field and picks you up
* Level Transition screen animations
* Score, Lives and Bomb counter fixes
* Code bug fixes – no more crashes
* High Scores in attract mode
* Game Over sequence added
* Two new Sound modes with new SFX and new tunes by 6R6
* Loading screen (by STE’86) and Loading tune (by 6R6) added
* Pause added with Quit option
* Easyflash version with High Score saver to flash and backup to disk
* Universal File version that should work on any device
* IFFL version with REU support
* PAL and NTSC supported

137173

Remember … press SPACE to select new Sound modes. You can long press FIRE to fire grenades.
Check the Summary and Docs for more info …

A note to different versions:

FL (FileLoader) version should work on all devices. It still has a custom loader for 1541, 1571, 1581, etc. most common devices though. It will work nicely on SD2IEC, IEC2ATA, IDE64, etc. and will use your speeder of choice (JiffyDos, Dolphin,…)

IFFL version will work on the most usual devices as all IFFL loaders do. It will be much faster on those devices too compared to the FL version. It is also the only version that supports REU (256kb required, whole game will be loaded to memory!)

EasyFlash version doesn’t need much info. It will save highscores to cartridge of course and those highscores are compatible with FL version too!

Have fun !

STE’86, otro de los intervinientes en el remozado de este videojuego, ha anunciado en la misma página que la actualización de Ghosts ‘N Goblins se ha completado, a falta tan solo de añadir las músicas. Muchos de los fans tanto veteranos como nuevos del Commodore 64 lo están deseando como agua de mayo.

3 comentarios leave one →
  1. marzo 23, 2015 6:18 am

    Mejorando lo inmejorable!!

  2. marzo 24, 2015 7:55 pm

    Imagino que igual ya estás al tanto Ignacio, pero ya ha salido del RetroGamer 11… se que habitualmente lo comentas, por eso te lo digo🙂

    Un saludo

  3. marzo 24, 2015 9:14 pm

    Me pondré a ello.🙂

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